Martina Zapletalová kodér

  • 31. 12. 2024
  • návštěv

Woocommerce vs. Shoptet

V dnešním článku se pokusím o porovnání e-shopových platforem Woocommerce a Shoptet z pohledu spuštění nového e-shopu.

Instalace, náklady

Cena Woocommerce e-shopu se skládá z více položek. V první řadě je to platba za hosting, v druhém sledu práce programátora (nebo případně platba za práci programátora a šablonu) a v posledním kroku je položka pluginů (doplňků). Ušetřit lze zejména za automatizaci (například párování plateb) a v případě malých a jednoduchých e-shopů lze využít maximum hotových částí šablony.

Vývoj e-shopu na woocommerce zpravidla realizuji během jednoho nebo dvou měsíců od dodání podkladů. Tvorba probíhá průběžně a do celého procesu můžete nahlížet. Během tohoto času často klienty zaškoluji v editaci produktů a postupně si dolaďujeme představy o scénářích nákupů a realizaci odeslání zboží/služby.

Naopak platba u Shoptetu je zpravidla pouze dvojí (cena Shoptetu a programátorské úpravy). Spuštění můžete očekávat v rámci dnů nebo týdnů. Platforma je orientovaná skvěle na české a slovenské prostředí a v základu disponuje hotovými doplňky pro dopravu a platbu.

Správa a údržba

Správa Shoptetu je obsažená v ceně za vybraný tarif (tarify se liší počtem produktů a počtem doplňků). Tarif FREE (max 10 produktů) je navíc zcela zdarma.

Pravidelná údržba Woocommerce e-shopu se pohybuje v rámci nižších tisícovek korun za rok. Aktualizace WordPressu a Woocommerce klientům stahuji zpravidla jednou měsíčně. Po větších aktualizacích rovněž manuálně testuji, zda je celý nákupní proces v pořádku.

WP manage
Pro správu a aktualizace Woocomerce používám také speciální tooly, které minimalizují klientův čas.

Vzhled

Vzhled Woocommerce e-shopu si můžete vybírat prakticky neomezeně. Ráda realizuji i takzvaně bezešvé e-shopy, tedy internetové obchody, které ve svých článcích nebo na hlavní stránce umožňují uživatelům koupit jednoduché zboží.

Tlačítko pro nákup lze vložit do více sekcí. U tohoto webu s událostí je nastaveno tak, že po kliknutí převede uživatele rovnou do košíku. Celý web je postavený na page builderu, takže přidání tlačítka nebo i produktu je otázkou pár minut.



Úprava vzhledu Shoptet šablony má přísnější parametry. V současnosti si v případě nového obchodu můžete vybrat ze zhruba padesátky šablon od Shoptetu a jeho partnerů (u partnerů jde o placené šablony). Vybranou šablonu lze ohýbat zejména v rámci CSS.

U tohoto e-shopu jsme v rámci malého rozpočtu provedli úpravu CSS a celkové mapy webu na základě porady s grafičkou a copywriterkou.

Shoptet Premium, který umožňuje rozšířené úpravy vzhledu e-shopu, bych doporučila s ohledem na cenu spíše větším e-shopům.

Závěrečné resumé

WordPress a woocommerce
+ vysoká propojitelnost e-shopu s celým webem
+ šikovný programátor dodělá funkce a vzhled na míru
+ úpravy stránek můžete provádět svépomocí a rychle (za předpokladu využití pagebuilderu)
– aktualizace e-shopu vyžaduje zkušenosti
– vyšší náklady na spuštění

Shoptet
+ můžete začít prodávat ihned
+ náklady si můžete rozdělit do měsíčních plateb
– je to pouze e-shop s jednoduchým blogem a pár stránkami
– aktualizace budou naprosto hladké